Меню сайту
Міні-чат
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
ДЛЯ БАТЬКІВФорми роботи з батьками
1. Індивідуальні: а) відвідування сім'ї; б) запрошення до школи; в) індивідуальна педагогічна допомога; д) листування з батьками; е) дні відкритих дверей. 2. Групові: а) зібрання батьківського активу; б) групові бесіди; в) групові консультації; г) батьківські консиліуми. 3. Колективні: а) загальношкільні збори; б) класні батьківські збори; в) збори-концерти; г) конференції з обміну досвідом; д) педагогічний всеобуч "Батьківська академія".
4. Традиційні методи і прийоми роботи з батьками: а) спостереження; б) бесіди; в) анкетування; г) учнівські твори-роздуми.
Тест для батьків «Міра турботи»
1. Для того, щоб бути хорошою матір’ю, досить спілкування лише з власною сім'єю. 2. Маленького дитяти слід тримати завжди при собі, щоб попередити його падіння і удари. 3. Дитя не повинне займатися тими видами спорту, які можуть привести до фізичних каліцтв. 4. Виховання дитини - праця важка і часто невдячна. 5.У дитини не повинно бути таємниць від батьків. 6. Любов'ю батьків дитину не зіпсувати. 7. Головне, чим повинне займатися дитя – це навчання. Все останнє вдома в змозі зробити батьки. 8. Захистити дитину від будь-якої інфекції можна шляхом обмеження його контактів з тими людьми, що її оточують. 9. Батьки повинні допомогти дитині у визначенні кола її друзів і приятелів.
Підсумки: 23 бали і вище - ваші зусилля направлені на те, щоб інтереси дитини були надійно захищені. Проте це незабаром може викликати його протест. Ваш малюк особливо залежить від Вас. У нього не розвивається уміння самостійно приймати рішення і нести свій вантаж відповідальності за них. 16 – 22 бали – Ви зайняли вірну позицію у вихованні свого малюка. Він отримує достатню кількість уваги і турботи дорослих, але при цьому дістає можливість проявляти свою незалежність і дорослість. Менше 16 балів – Ви мало приділяєте уваги питанням виховання свого дитяти. Перегляньте свою позицію.
Покарання: "за" і "проти" Консультація для батьківГотових рецептів та моделей виховання не існує. Але прислухатися час від часу до порад фахівців варто. Адже у вихованні дітей батьки нерідко припускаються грубих помилок, яких могло б і не бути, якби дорослі мали за звичку переглядати спеціальну науково-методичну літературу, відвідувати консультації в педагогів та психологів.
Зробити правильний вибір вам допоможе ця пам'ятка.
Дитина має боятися не покарання, а того, що вас засмутить її вчинок, вашого розпачу через необхідність вдаватися до такого виховного заходу.
Виховання без покарання Покарання породжує страх. Ви можете так налякати малюка, що в результаті він відразу ж перестане поводитися погано. Але це лише видимість того, що покарання принесло бажаний ефект. Уважно спостерігаючи за поведінкою дитини після покарання, ви помітете, що вона намагатиметься знайти способи, щоб звести рахунки зі своїми кривдниками. Дитя може дражнити молодших братів, сестер або домашніх тварин, отримувати погані оцінки в школі, псувати свої або ваші речі, тікати з дому й забувати про свої домашні обов'язки. Цей перелік негативних реакцій на покарання можна продовжувати ще довго.
Будь толерантним! Година спілкування Мета: вчити дiтей так поводитися, щоб уникати конфлiктiв, а в разi їх виникнення — вмiти їх подолати; розвивати вмiння володiти собою; виховувати вмiння гiдно виходити із конфлiктної ситуацiї. Обладнання: цiкавi завдання. Хід години спілкування І. Органiзація класу — Дiти, як ви думаєте, що таке правопорушення? — А що таке конфлiкт? Сьогоднi ми з вами визначимо, чим вiдрiзняється конфлікт вiд правопорушення, навчимося долати конфлiкти.
II. Розповiдь учителя — Нерiдко наше життя затьмарюють конфлiкти. Вони, як правило, є наслiдком невмiння спiлкуватися. Конфлiкт — це невдоволенiсть, тривога, небажання вчитися з певними людьми. Конфлiктiв не уникнути, адже люди всi рiзнi, мають рiзнi думки, бажання, iнтереси, тобто їхнi зiткнення можливi. Помилковою є думка, начебто пiд час конфлiктної ситуацiї краще зробити вигляд, нiби нiчого не сталося. Потрiбно його розв’язувати. Можливi такi форми конфлiктiв: • Зiткнення думок, незгода (конфлiкт не зачiпає особистостi); • невдоволенiсть (з’являються негативнi емоцiї); • протидiя; • сварка (конфлiкт зачiпає особистiсть у цiлому); • розрив (остаточне припинення стосункiв). Можливi способи розв’язання конфлiкту: • «Чарiвнi» слова; • компромiс (згода на основi взаємних поступок); • проявлення турботи, нiжностi, любовi; • усвiдомлення й визнання власно провини чи неправоти у суперечцi; • пiдняття престижу, самоповаги, гордостi противника; • жарт, гумор; • вiра в позитивне розв’язання конфлiкту i добрi стосунки; • умiння поставити себе на мiсце iншої сторони конфлiкту; • знаходження оптимального результату, який втiлюється в позитивних дiях обох сторiн. — Чому ж iснують конфлiкти мiж людьми? Конфлiкти iснують мiж людьми для того, щоб вони навчилися спочатку розв’язувати їх за законами любовi й зрештою навчилися безконфлiктно жити. Але будь-який конфлiкт — це початок бiди, великої чи малої. Тому потрiбно уникати конфлiктiв. — Як ви думаєте, як уникнути конфлiктiв? • Знаходити час, щоб обговорити проблеми, що накопичуються; • доцiльно проводити збори, щоб обговорити плани, розпорядок; • знайти способи розв’язання конфлiктiв. — Якщо ж усе-таки конфлiкту не вдалося уникнуги, тодi, як радять психологи, необхiдно вчинити так: 1. у конфлiктiв не буває переможцiв: програють завжди обидвi сторони. Отже, не порiвнюй ступеня провини, а зроби першим крок назустрiч — це показник твого характеру i самоповаги. Розпочни розмову з опису конкретної ситуації, яка тебе не влаштовує. Намагайся бути при цьому щонайбiльше об’єктивним. 2. Вислови те, що ти вiдчуваєш через конфлiктну ситуацiю. Безлiч конфлiктiв мiж людьми ускладнюються наявнiстю невисловлених думок i почуттiв. Iнодi тiльки завдяки їх висловленню, можна залагодити ситуацiю. 3. Намагайся вислухати протилежну сторону — це, мабуть, найважче. Необхiдно пам’ятати, що вашi думки є рiзними, i саме це спричинило конфлiкт. Уважно слухай опонента, не перебивай, не заперечуй, не сперечайся. Продемонструй спiврозмовниковi, що ти справдi його уважно слухаєш i прагнеш досягти злагоди. 4. Утримуйся вiд коментарiв, завершуючи будь-яку розмову. Звертай увагу на те, де вашi думки збiгаються. 5. Вислови свої конкретнi пропозиції, реалiзацiя яких може змiнити ситуацiю, поведінку, стосунки. Правила • Бути розсудливим i виваженим краще, нiж сваритися; • необхідно завжди шукати такi шляхи, щоб уникнути сварок, образ i конфлiктiв; • нiколи сам не роби того, чого б не хотiв, щоб зробили тобi. III. Пiдсумок — Пiдсумком нашої розмови може бути весела хвилинка. А гумор, жарт, як вiдомо, часто допомагає уникнути сварок. Пропоную спробувати розв’язати цiкавi задачки Г.Остера. 1. Вовочка 10 разiв смикнув за кiску Машу, 5 разiв — Дашу, 7 разiв — Клаву i 1 раз, помилково,— завуча Маргариту Іванiвну. Запитується: скiльки разiв смикав за кiски Вовочка, i що йому тепер буде за це? 2. Повертаючись зi школи додому, Дмитрик штовхнув 9 дiвчаток i пiдставив нiжку 3 дiвчаткам. Половина дiвчаток, скривджених Дмитриком, заплакали. А iнша половина погналася за Дмитриком i надавала йому по шиї. Скiльки разiв Дмитрик отримав по шиї? - Що хотiв висмiяти в цих задачах Г.Остер? - Чому сваряться хлопчики і дiвчатка? - Чи можна уникнути сварок, образ? - Як потрiбно спiлкуватися один з одним?
Азбука виховання Поради батькам
Ми не господарі життя своїх дітей. Ми не можемо знати їх долі. Ми не до кінця знаємо, що добре, а що погано для їх майбутнього. Тому будемо обережними у всіх вирішеннях, які можуть вплинути на шлях дитини.
|
Пошук
Календар
Архів записів
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||